IJmond Onderneemt! Award

De belangrijkste prijs is de IJmond Onderneemt! Award. Deze wordt jaarlijks uitgereikt aan een echt IJmonds bedrijf, dat zich op een positieve manier onderscheidt van haar concurrentie en boven het maaiveld uitsteekt. Goed onder­nemerschap mag worden beloond. Dit jaar maken twee bedrijven kans op de IJmond Onderneemt Award en is er voor het eerst een eervolle vermelding. 

 

De Wilde Ingenieursgroep

Jeroen de Wilde is trots dat ‘zijn’ De Wilde Ingenieursgroep genomineerd is voor de IJmond Onderneemt Award. ‘Want er zijn zoveel mooie bedrijven in de IJmond!’ 

 

wilde

Het Beverwijkse bedrijf telt drie pijlers: naast De Wilde ingenieurs groep (DWI) zijn dat Nederlands Certificatie Kantoor (NCK) en Monumenten en vastgoed. ‘DWI is gespecialiseerd in advisering op het gebied van kwaliteit, arbo, veiligheid en milieu’, zegt De Wilde. ‘Advisering voor veilig werken is een grote specialiteit. Zo hebben we veiligheidskundigen die zorgen dat er o.a. op bouwprojecten en in de industrie veilig gewerkt kan worden. Grote partijen als Tata huren onze specialisten in om mee te denken hoe je machines veiliger kunt maken. En bij het grootste wegenbouwproject in Nederland SAAone (A1-A6) is één van onze medewerkers de hoogste veiligheidsmanager.’

Belangrijke certificeerder

NCK is een belangrijke certificerende instelling die door de Nederlandse Raad voor Accreditatie is geaccrediteerd om bedrijven te mogen certificeren voor normen als VCA, ISO-9001 en de CO2-prestatieladder. De Wilde: ‘We zijn met tien eigen auditoren landelijk actief en staan met 1.500 opdracht­gevers in de landelijke top-6 van alle certificeerders.’

Monumentenprijs

Daarnaast verhuurt De Wilde zelf gerestaureerde monumenten en woningen. ‘Grootste restauratieproject tot nu is ons kantoorpand Beijerlust aan de Velserweg in Beverwijk, een rijks­monument. De restauratie heeft een jaar geduurd en ik heb er een monumentenprijs mee gewonnen. Eén van de laatste projecten is de restauratie van de monumentale tuinderswoning De Vlotter in Heemskerk’, aldus De Wilde, die zich in de toekomst wil toeleggen op het uitbreiden van zijn huidige portefeuille met mooie woningen en monumenten.

www.dewildegroep.nl

Venus & De Waard

Het IJmuidense Venus & De Waard is gespecialiseerd in onderhoud en reparatie in de scheepvaart, industrie en offshore. ‘We verzorgen het totaal technisch onderhoud, behalve elektronica en motoren’, vatten Peter Heere (algemeen directeur) en André Scholting (technisch directeur) het samen. ‘Zie ons als een technische interventiemacht, die paraat staat om in te grijpen als het nodig is.’

 

venus

De kracht van Venus & De Waard ligt bij de grote flexibiliteit en servicegerichtheid. ‘Hierdoor kunnen we 24 uur per dag direct reageren als een opdrachtgever daarom vraagt. Dit is alleen mogelijk dankzij een team van gemotiveerde en goed allround opgeleide medewerkers.’

Self supporting

Venus & De Waard, dat sinds 2015 ook vestigingen in Spijkenisse en Groningen heeft, is volledig self supporting. ‘Dat wil zeggen dat alle disciplines die nodig zijn om de werkzaamheden uit te voeren, binnen het bedrijf aanwezig zijn’, vertellen de direc­teuren. ‘De diversiteit van onze werkzaamheden (de- en montage, las-, leiding-, sleutel- en verspaningswerk) vraagt om veel kennis en kunde van het personeel. Binnen het bedrijf spelen vooral laswerkzaamheden (staal, rvs, aluminium, cunifer) een belangrijke rol. Onze lassers zijn daarom in alle disciplines gecertificeerd.’

Gecertificeerd

Venus & De Waard is gecertificeerd voor VCA**, ISO 3834-2 en ISO 9001. Sinds 2011 is de onderneming uitgebreid met een handelsbedrijf: BFF Trading. ‘Dit dochterbedrijf is leverancier van glasvezelversterkte (GVK) roosters. Met een ruime voorraad kunststof zijn we in staat om snel en tegen aantrekkelijke prijzen te leveren.’

www.venusendewaard.nl

Eervolle vermelding

OpenIJ symbool van verbinding

Een nieuwe, grote zeesluis bij IJmuiden, aan de ingang van het Noordzeekanaal, is nodig voor de ontwikkeling van de Amsterdamse havenregio. Bovendien is de sluis van groot belang voor nationaal en internationaal goederentransport. De nieuwe zeesluis biedt namelijk ruimte voor het groeiende goederentransport. Het vervoer van goederen via zee neemt toe en schepen zijn steeds groter en vooral breder. De huidige Noordersluis, gebouwd in 1929, is daardoor inmiddels te klein voor een vlotte en veilige door­stroming.  

openij

Internationale allure

Door de bouw van de nieuwe zeesluis behoudt de Amsterdamse havenregio waaronder IJmuiden haar internationale allure. De Amsterdamse havenregio is niet alleen belangrijk voor Noord-Holland maar ook voor de Nederlandse en Europese economie. Deze regio vervult immers een grote rol in de verbinding met het Europese achterland.

Bouw

De bouw door aannemersconsortium OpenIJ van de zeesluis is inventief, zoals bijvoorbeeld de bouw van de deurkassen. De deurkas is een grote betonconstructie waar de sluisdeuren in rollen als ze opengaan. De deurkassen, die 80 bij 55 m en 80 bij 26 m zijn, worden op maaiveld gebouwd en vervolgens afgezonken. Het voordeel van deze methode is dat er niet eerst een diepe bouwkuip gemaakt hoeft te worden die veel omgevings­hinder en risico’s voor de bestaande sluizen en waterkering kan opleveren.

Maatschappelijk betrokken

Tijdens de bouw zoekt aannemers­consortium OpenIJ bij de werkgevers­servicepunten Groot-Amsterdam, IJmond Werkt! en Zuid-Kennemerland mensen uit de regio die langer dan 3 maanden geen werk hebben en biedt hen een tijdelijk werktraject aan. Er zijn al diverse arbeidsplaatsen gecreëerd voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook start dit schooljaar een lesprogramma voor scholen in de regio om op die manier jongeren te enthousiasmeren voor een carrière in de techniek.

 

Plaats een reactie

Klik hier om je reactie te plaatsen

Evenementen

  • Geen evenementen
  • Advertisement

    webdesign development