Het Functioneringsgesprek! Of Inzetbaarheidsgesprek?

‘Functioneren’ gaat over uitvoeren en invullen van arbeid, de taken en handelingen.

Wie is hier de (emotionele) eigenaar? Wie zit hier aan het stuur? Blijft echt lastig toch?

‘Inzetbaar zijn’ gaat over eigenaarschap voor het leveren van arbeid.

Werknemer is eigenaar! Aansturing ontstaat natuurlijk! Gaaf hé?!

Onduidelijkheid in eigenaarschap veroorzaakt o.a.:
Verontwaardiging
Verzuring
Verzet
Verzuim

Werknemer is 100% eigenaar van zijn (duurzame) inzetbaarheid.
Werkgever organiseert, faciliteert, stuurt bij en stuurt aan.

De uitdaging is om woorden, vragen en antwoorden, zo te kiezen dat er een appél gedaan wordt op eigenaarschap en oplossend vermogen.

 

Sjors gaat eerst zijn InZetbaarheidsPlan maken. Bijvoorbeeld hoe hij de komende 6 maanden het leveren van zijn arbeid ziet.
Sjors bedenkt zelf welke obstakels (arbeidsverzuim) te verwachten zijn.
Voorbeelden van arbeidsverzuim zijn:
vakantie,
zorgverlof,
mantelzorg,
gebrek aan (bij) scholing,
disbalans werk-privé,
schulden,
relatieproblemen
of medische redenen.
Dat InZetbaarheidsPlan bespreekt Sjors met Cheffie.

 

 

 

 

Sjors zet op deze manier zijn stip op de horizon betreft inzetbaarheid. Cheffie stuurt en ondersteunt hem voortdurend binnen – of misschien zelfs buiten – de eigen organisatie.

 

 

 

 

 

 

Dit noemen wij InZetbaarheidsKunde. Nieuwsgierig? Bel of mail ons eens.

Aandacht Arbo

Zeestraat 80
1942 AS Beverwijk
T: 0251 27 38 83
E: info@aandachtarbo.nl
www.aandachtarbo.nl

 

Plaats een reactie

Klik hier om je reactie te plaatsen

Evenementen

  • Geen evenementen
  • Advertisement

    webdesign development