Leegstand in Centrum Beverwijk met 67% afgenomen

Samen met pandeigenaren en ondernemers werkt het college aan de invulling van leegstaande panden, een gastvrij centrum en aan de verbetering van de het bestaande winkelaanbod. Deze samenwerking werpt zijn vruchten af. De inspanningen hebben geleid tot 67% minder leegstand: van 13.104 m2 naar 4.228 m2 winkelvloeroppervlakte. In percentages is de leegstand van 25,7% teruggegaan naar 7,4%.

Uitvoering 3 pijlers

In de visie Stadscentrum Beverwijk 2014-2020 heeft het college een doel geformuleerd voor het centrum van Beverwijk. Het moest weer een attractief en gastvrij winkelcentrum worden, waar men efficiënt en comfortabel boodschappen kan doen, maar ook gezellig kan winkelen. Om dit doel te bereiken zijn drie pijlers geformuleerd, ‘Winkelprogramma’, ‘Gastvrijheid en Communicatie’ en ‘Fysieke ruimte’.

Op het gebied van retail zijn allerlei ontwikkelingen gaande: de belangrijkste is de enorme toename van webwinkels en de eisen van de hedendaagse consument die van shoppen een ‘experience’ wil maken. Om deze ontwikkelingen het hoofd te bieden en de leegstand in het centrum van Beverwijk aan te pakken, is gestart met een actief wervingsprogramma.

Samen met de Vereniging van Eigenaren Beverwijk Centrum, gemeente, makelaars, stichting Beverwijk Centrum, De Nieuwe Winkelstraat, pandeigenaren en ondernemers is in 2018 de pijler Winkelprogramma doorontwikkeld. Naast het in de lucht brengen van de datingsite ‘leegpand zoekt huurder’ en het aantrekken van een matchmaker worden vestigingsplaatsonderzoeken gehouden om nieuwe retailers naar Beverwijk te krijgen.

Foto: Funda

Plaats een reactie

Klik hier om je reactie te plaatsen

Evenementen

  • Geen evenementen
  • Advertisement

    webdesign development