Jan Aardenburg, Egon van Hoesel en Jan van Hoesel

‘Drukkerij met aandacht voor de klant’

De Heemskerkse drukkerijen Van Hoesel en Pressofoon Maurice zochten vorig jaar afzonderlijk van elkaar een businesspartner. ‘We raakten met elkaar in gesprek en in no-time waren we het eens: wij willen samen het beste en mooiste grafische bedrijf van de regio IJmond vormen.’

Na zijn opleiding aan de grafische school en bij diverse grafische bedrijven werkzaam te zijn geweest, is Jan van Hoesel in 1978 zijn eigen drukkerij begonnen. Na twaalf jaar is hij verder gegaan als grafisch vormgever in zijn als studio verbouwde garage naast zijn huis. Samen met zijn zoon Egon bouwde hij z’n bedrijf uit tot een bloeiende drukkerij aan De Trompet. Pressofoon Maurice bestaat zelfs al sinds 1973. De aan De Smidse gevestigde firma was ooit zeer actief in kabelkranten, maar richt zich nu op de corebusiness uitgeven en drukken.

Juiste moment

Sinds 1 september j.l. hebben beide ondernemeningen de handen ineen geslagen als Van Hoesel & Pressofoon. ‘We kwamen elkaar op het juiste moment tegen’, legt Jan Aardenburg van Presso-foon uit. ‘Zo waren wij op zoek naar nieuwe drukmachines, terwijl Van Hoesel net de modernste apparatuur had aangeschaft om de komende jaren weer aan te kunnen. Wij hebben vervolgens onze oude machines verkocht en de opbrengst daarvan geïnvesteerd in de verbouwing van onze bedrijfshal. Van Hoesel kon vervolgens flink besparen op de huisvestingskosten door bij ons in te trekken op De Smidse. De komende maanden zal het kantoor op de Rijksstraatweg worden verbouwd voor het nieuwe onderkomen van ons bedrijfskantoor. Voorjaar 2014 hebben we dan duizend vierkante meter aan gemoderniseerd bedrijfspand.’

Egon van Hoesel: ‘Rond april zullen we ook een feestelijke opening plannen en de nieuwe fusienaam officieel naar buiten brengen. Die zal waarschijnlijk niet de namen Van Hoesel en Pressofoon bevatten en wat neutraler zijn.’

Persoonlijke aandacht

Ooit waren er 4.200 grafische bedrijven in Nederland. Nu zijn dat er nog ongeveer duizend. De verwachting is dat er uiteindelijk 300 à 500 overblijven. ‘Je moet je dus als drukkerij onderscheiden en aanpassen aan wat de klant van vandaag wil’, vertelt Jan van Hoesel. ‘Wij leveren dan ook niet alleen snel allerhande soorten drukwerk, maar ook een stukje persoonlijke aandacht en advies op marketinggebied. Bovendien zijn klanten anno 2014 one-stop-shoppers. Wil men bijvoorbeeld naast een gedrukte folder ook een gedrukte vlag? Dan hebben wij de contacten om ook aan die vlag te komen. Dat regelen we graag voor onze klant. We zijn een multifunctioneel aanspreekpunt.’

Trots

Van prepress en drukken tot afwerking en voorraadbeheer. Van Hoesel & Pressofoon kan het complete druktraject voor zijn rekening nemen. Dit mede door het gebruik van de nieuwste, digitale apparatuur. ‘Ondanks de moeilijke economische tijd, durven we te investeren’, zegt Aardenburg. ‘Dat geeft iedereen een boost. Zeker ook ons personeel. Door te investeren geef je als bedrijf aan vertrouwen in de toekomst te hebben.’ Egon van Hoesel: ‘We hebben een heel mooi en gemotiveerd team. Dankzij de fusie hebben we gezamenlijk tevens veel meer kennis in huis. Bovendien hebben we de capaciteit om ons klantenbestand nog verder uit te breiden.

Bent u nog geen klant? Of benieuwd naar onze verbouwing? Onder het genot van een kop koffie laten wij trots onze vorderingen en kennis zien. Bel ons op 0251-240189

Plaats een reactie

Klik hier om je reactie te plaatsen

Evenementen

  • Geen evenementen
  • Advertisement

    webdesign development